Hej! Du använder en gammal webbläsare

Lärplattformen Unikum

Sedan höstterminen 2016 arbetar Tungelsta och Västerhaninges kommunala förskolor med webbverktyget Unikum. Unikum står för Unikt lärande för unika barn.

Unikum är Sveriges största webbverktyg för samarbete mellan barn, pedagoger och vårdnadshavare kring mål, planer, dokumentation och kvalitet. Detta innebär ett smidigt och säkert stöd för dialog mellan hem och förskola.

Alla avdelningar/grupp har en egen sida som används för information och en lärlogg för gruppdokumentation. Dessutom har varje barn en egen lärlogg för dokumentation och reflektion kring barnets utveckling och lärande.

Allt är samlat och lätt tillgängligt för alla berörda och gör det enkelt att följa barnens utveckling.

Läs mer om Unikum

Senast uppdaterad: 19 juli 2018